Contact About Works Shoto Hayakawa
みなさんといっしょ Intraction Movie 2016.10
モニターの前に立った観客の顔は、フェイストラッキングにより映像の中で統一された規格である輪郭線の顔に変換され、見知らぬ集合写真の後列に半強制的に紛れ込む。すると集合写真の撮影者と思われる登場人物から「今、後ろから入った人!」と呼び止められるがまま、集合写真ではよくあるやりとりをするうちにカメラのシャッターが切られ、観客は写真に映り込んでしまう。その後、観客が映り込んだ写真について、登場人物がアルバムをめくりながら回想するシーンに移る。観客が映像を見る立場から、写真に映り込んだ知らない人として見られる立場に入れ替っている。さらに回想の話題が自分中心になることで、登場人物のタイムラインに自分が介入してしまったかのような体験になるのではと考えた。
Same as everyone Intraction Movie 2016.10
When the audience stands in front of the monitor, the audience's face is converted into the face of the outline by face tracking, and it gets into the unknown group photo. Then the audience will appear in the picture while being called "Who entered from behind right now!" Then the scene changes and the characters look back on the pictures of the audience. It is an experience as if the person him/her self intervened in the timeline of the characters.
©️Shoto Hayakawa 2018
Shoto Hayakawa
みなさんといっしょ Intraction Movie 2016.10
モニターの前に立った観客の顔は、フェイストラッキングにより映像の中で統一された規格である輪郭線の顔に変換され、見知らぬ集合写真の後列に半強制的に紛れ込む。すると集合写真の撮影者と思われる登場人物から「今、後ろから入った人!」と呼び止められるがまま、集合写真ではよくあるやりとりをするうちにカメラのシャッターが切られ、観客は写真に映り込んでしまう。その後、観客が映り込んだ写真について、登場人物がアルバムをめくりながら回想するシーンに移る。観客が映像を見る立場から、写真に映り込んだ知らない人として見られる立場に入れ替っている。さらに回想の話題が自分中心になることで、登場人物のタイムラインに自分が介入してしまったかのような体験になるのではと考えた。
Same as everyone Intraction Movie 2016.10
When the audience stands in front of the monitor, the audience's face is converted into the face of the outline by face tracking, and it gets into the unknown group photo. Then the audience will appear in the picture while being called "Who entered from behind right now!" Then the scene changes and the characters look back on the pictures of the audience. It is an experience as if the person him/her self intervened in the timeline of the characters.
©️Shoto Hayakawa 2018