Shoto Hayakawa

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2023.04.29 - 04.30

I held the exhibition “BOX SEAT—Early Access”. ↗

「BOX SEAT—Early Access」を開催しています ↗

2023.02.04 - 02.14

I participated in the exhibition “ENCOUNTERS”. ↗

「ENCOUNTERS」に出展しています ↗

2022.12.01 - 2023.03.26

I participated in the project《The Planet of Faces》by Shota Yamauchi as an engineer. ↗

山内祥太によるプロジェクト《カオの惑星》にエンジニアとして参加しています ↗

2022.08.01

My new project has been selected for The Project to Support Emerging Media Arts Creators.↗

メディア芸術クリエイター育成支援事業でプロジェクトが採択されました ↗

2021.12.10 - 12.19

I participated in the exhibition “Digital Art Festival Taipei 2021—Borderless Shelter”. ↗

「Digital Art Festival Taipei 2021—無邊庇護所」に出展しています ↗

2021.12.03 - 12.26

I participated in the exhibition “Over the Fence”. ↗

「Over the Fence」に出展しています ↗

2021.10.16

I participated in the post talk  “A Woman who cleans up”. ↗

「清掃する女」のポスト・トークに参加しました ↗

2021.09.03

I designed graphics for "New Identity" serialized in the web magazine "BOLD". ↗

ウェブマガジン「BOLD」で連載されている「ニュー・アイデンティティ」のグラフィックを担当しました。↗

2021.04.03

I released the iOS App《Lost My》on the TestFlight. ↗

iOS App《Lost My》をTestFlightでリリースしました ↗

2021.03.01

《kaki》was selected in “Tokyo TDC Award 2021”. ↗

「東京TDC賞 2021」にて《kaki》が入選しました ↗

2021.02.20 - 03.14

I participated in the project《Yamahyo Crossing》by Shota Yamauchi as an engineer. ↗

山内祥太によるプロジェクト《あつまるな!やまひょうと森》にエンジニアとして参加しています ↗

2021.01.20 - 03.31

I published my work at “AMC OPEN LAB 2021—System Preference”. ↗

「AMC OPEN LAB 2021—環境設定」に出展しています ↗

2020.12.20 -

I designed the main graphic for “GUNDAM FACTORY YOKOHAMA”. ↗

「GUNDAM FACTORY YOKOHAMA」のメイングラフィックを担当しました ↗

2020.12.05

I designed the website for “ESP Cultural Magazine”. ↗

「ESP Cultural Magazine」のウェブデザインを担当しました ↗

2020.10.02 - 10.18

I designed the website for “OPEN STUDIO 2020-ONLINE”. ↗

「OPEN STUDIO 2020-ONLINE」のウェブデザインを担当しました ↗

BOX SEAT_beta

Arcade Game 2023.04

Beta version of  the new ride arcade game 《BOX SEAT》. The game takes place in a box seat in a transportation facility or restaurant, and the scene unfolds as the player communicates with digital humans on the screen using your facial expressions. In order for this arcade game to recognize your facial expressions, it is necessary to remove the mask you normally wear. In urban life, where we cannot escape the camera, the eye of the machine, and where our physical and mental state is randomly quantified, making excessive facial expressions will be a fitness for the future. It is not about creating a healthy body, but a body fit for technology.

新しいライド型アーケードゲーム《BOX SEAT》のベータ版。交通機関や飲食店にあるボックスシートを舞台に、 画面内で対峙するデジタルヒューマンと表情によるコミュニケーションを取ることでシーンが展開される。このアーケードゲームでは皆様の表情を検知するため、普段身につけているマスクを外す必要がある。機械の眼であるカメラから逃れられず、心身の状態が無作為に数値化されてしまう都市生活において、過剰に表情を作ることは来るべき未来に向けたフィットネスとなるだろう。健康な身体づくりではなくテクノロジーにフィットした身体づくりである。


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Construction Design: Nobuhiko Kawahara
Sound Design: Chiku Komiya
Technical Support: Takuro Yamakawa, Shinya Matsuyama
Install Support: Hiroki Akiyama, Kentaro Wada
Support: CG-ARTS, Hojo Koumuten, Project to Support Emerging Media Arts Creators

Archive Photo and Video: Kenji Agata